Mobil lösning för servicetekniker. Det ultimata kommunikationsverktyget mellan kontorspersonal och fälttekniker.
Med WS Service Online i företaget får teknikerna möjlighet att hantera sina fältservice-ärenden direkt på Internet, antingen via PC eller mobiltelefon.
All information visas i realtid och personalen som arbetar med WinServ på kontoret kan effektivt och i realtid delegera arbetsuppgifter och administrera fältpersonalen.
Teknikern avslutar serviceärenden direkt på plats och åker sedan vidare till nästa arbete. Hantering av arbetstid och orderrader sker live mot servern. I fall där teknikern erhåller ärenden från kund på fältet kan en ny serviceorder registreras.
Inloggning sker snabbt och säkert. Endast registrerade tekniker får behörighet till systemet. Kommunikationen är krypterad och teknikernas lösenord kan vara tidsinställt med regelbundna förfrågningar om byte.
Teknikern kan övervaka sina tilldelade ärenden via Internet och kan även se andras köer för att få en översikt av arbetsbelastningen. Filtrering av ärenden kan göras på ett flertal sätt – per region, distrikt, modell, tekniker, kund etc.
Tekniker har tillgång till registrering av åtgärder, tider samt använda delar. Det finns möjlighet att lämna meddelanden till nästa tekniker/reparatör. Kunden kan även signera serviceärendet (kräver att telefonen har signerings-funktion).
I WS Sales Online finns det rapporter i form för att se kundinformation, artikelinformation och servicehistorik direkt i sin mobiltelefon.
Tekniker använder smartphone t.ex. iPhone, HTC eller Samsung för sitt arbete.